Followers

Search This Blog

Anniversary tickers

About Me

My photo
Nurulhuda abd Hamid | Mempunyai badan yang BAM BAM | MAKAN und FOOD makes me HAPPY ♥♥ | Suka dating dengan AZRI RAHMAN ♥♥

Monday 19 August 2013

Sudah 3 tahun lebih


bukan nak menunjuk atau nak membanggakan diri tapi sekadar peringatan diri sendiri bukan family saja yang sayangkan aku tapi ada orang lain yang sayangkan aku.


sedar tak sedar sudah 3 tahun lebih aku berkawan dengan incik sayang. paling lama nie.


macam-macam dugaan, perasaan, perit pedih aku lalui selama 3 tahun lebih. bukan nak mengadu domba atau meluahkan perasaan tidak sama sekali tapi perasaan semua tu membuatkan aku lebih dekat mengenali seorang yang bernama LELAKI. yes, bukan senang nak kenal lelaki yang kita suka makan masa beb. orang yang dah kawen bertahun pun tak semua kenal pasangan masing-masing apatah lagi aku nie yang sedang merangkak-rangkak untuk kenal orang lelaki tu macam mana.


tapi aku bersyukur, walaupun tak sempurna mana tapi cukup bagi aku yang memang tidak sempurna dari azali lagi. cermin diri sendiri. yek, aku sedar semua itu sebab tu aku tak pandang harta benda.



walaupun dah 3 tahun lebih aku rasa belum cukup lagi aku mengenali dia. tak, aku kena banyak lagi tahu pasal dia.


jodoh itu bukan kerja manusia. walaupun berkawan bertahun-tahun lamanya ada juga yang tak dapat hidup bersama. aku hanya mampu berdoa dan berserah kepada Allah dan tak pernah meletakkan diri aku mesti kawen dengan dia walaupun apa yang terjadi. memang jauh sekali aku buat macam tu. takya nak beriya sangat nanti tak dapat kau juga macam orang gila.




Alhamdulillah..tak pernah mengharapkan sebegini rupa



bergaduh,
berselisihan faham,
curang,
tak bertegur dua tiga hari,
tak romentik,
gelak tebahak-bahak,
sendawa kuat-kuat lepas makan,
kutuk dan maki hamun antara satu sama lain,
carik pasal,



dan macam-macam lagi. itu semua normal



kalau kita tak lalui semua tu kita tak kenal siapa dan bagaimana sikap orang tu yang penting jiwa kena kental beb jangan suara tinggi sikit jek kau dah bergenang air mata. lagi satu benda yang tak pernah berlaku depan incik sayang ada lah jangan sesekali keluarkan air mata depan laki bahaya mengundang sebab tak semua lelaki baik dan rasa bersalah bila tengok air mata perempuan. dapatnya lelaki yang keras kepala kau meraung-raung lagi naik tanduk lelaki tu sebab nanti kau kena ikut cakap dia nanti habis laa.. paham kan??



eh, dah macam bagi tips sekali pulak. tak pelah 2 in 1. hehe.. 



bila masa rasa manis memang manis semanisnya tapi bila pahit jangan ditelan dalam-dalam takut merana pulak. peringat untuk diri sendiri juga nie.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...