Followers

Search This Blog

Anniversary tickers

About Me

My photo
Nurulhuda abd Hamid | Mempunyai badan yang BAM BAM | MAKAN und FOOD makes me HAPPY ♥♥ | Suka dating dengan AZRI RAHMAN ♥♥

Thursday 12 September 2013

Ahad petang yang tung tang tung tang



hahahahahahahaha.... (gelak panjang untuk mukadimah)



Assalamualaikum korang! dah lama tak jumpa macam rindu ketat-ketat jek (sambil lage-lage pipi)



maaf lah yek bukan tak sempat nak berupdate tapi tu lah ada benda nak cerita tapi takde bukti yang sah jadi terbantut lah nak bercerita dekat sini (sambil tuang air kosong. orang bujang lah katakan) mihmihmih



takpelah aku cerita satu persatu yek,
sejak dua menjak nie rajin bebenor aku buat menu petang tapi hari ahad lah sebab itu jek lah masa free aku. sabtu keje..KESIAN. bila dah besar sikit kerjanya asik jejakkan kaki dekat dapur jek sambil pegang mixer tak pun asik tanya mama macam mana nak masak itu nak masak ini. mak aku apa lagi bila anak dara sorang nie tanya memang bersemangat siap demo gaya tangan lagi tau. kihkihkih.



macam hari tu (tak ingat bila) semangat nie mencari resepi apam mekar sampai tolak ketepi kerja-kerja ofis (muka tak bersalah langsung) cari resepi yang paling senang bahan yang tak rumit. cuba lah buat ikut sebijik-sebijik step dia bila buat jadi apam bulat tu. haha.. tangan tak bendung memang macam nie. walaupun luaran nya tak menjadi mekar tapi rasanya boleh tahan lah tapi hati kental beb nak jamu dengan orang dekat rumah tu kalau tak mahunya kau perintah berkurung taknak keluar bilik merajuk punya pasal lagi-lagi bapak aku. mulut mengomel tapi tangan asik capai apam aku tu. sabo jek lah kan...



next weeknya pulak buat lagi menu petang buat muffin cokelat tapi versi mengelat guna tepung segera yang jual dekat super market just letak air, telur dengan minyak. kihkihkih.. senang. muffin siap bakar mak aku bangun tidur hujan pulak kan berbijik-bijik pulak tu makan. senyum sampai ke telinga anak dara nie. :)   banyak juga dapat 50 biji kot kalau tak silap. puas makan. nak bagi anak buah makan tapi tak sempat, takpe next time cik nurul buat muffin versi mengelat tau tau tau. huhu



lepastu ingat ahad nie nak buat pizza sendiri. nak buat doh dah tanya akak aku, senang jek tak susah mana nanti nak cuba. buat pizza ada 4 rasa kot, nenas, isi ketam + sosej, daging cincang dengan cendawan buat dalam satu pizza pasti best!! kena pastikan ada gambar baru best kot. huhu..



dah tu jek kot nak cerita. tak menarik pun.. hah nanti pasal pizza aku tunjuk gambar tau. boboi korang. muaaxxhhh!!




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...